Опитування здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня

У березні 2021 року відбулося щосеместрове опитування студентів 1-4 курсів. Мета опитування – виявлення тенденцій, забезпечення зворотного зв’язку, адаптації процесу навчання. Опитування проводилося анонімно, у опитуванні прийняли учать 175 студентів.
 

Зауваження студентів:

  1. Як же хочеться менше математики

Відповідь представника кафедри: Нажаль кафедра може впливати лише частково на дисципліни, які викладаються у межах спеціальності. У більшості разів математичні дисципліни визначені як обов’язкові для даної спеціальності. В інших випадках, це визначається завданнями, які вирішує дисципліна та навиками, які повинен володіти студент

  1. Чому на 3 курсі asp.net є, а spring нема?

Відповідь представника кафедри: Даний курс викладався, але викладач звільнився з посади, тому зараз йде підготовка нового курсу. Як тільки він буде готовий, курс повернеться у список вибіркових.

  1. У деякі дисципліни вкладається в 2 рази більше інформації, ніж розраховане навантаження на години, що сприяє достатньо поганому засвоєнню отриманої інформації.

Відповідь представника кафедри: Дякуємо за зауваження, кафедра відстежує відповідність навантаження студентів встановленим нормативам та вмісту дисциплін. Деякі викладачі намагаються збільшити об’єм матеріалу, якій вини викладають, завдяки використанню мультимедійних технологій, це дійсно може призвести до перевантаження студентів. Кафедра обов’язково перевірить вміст дисциплін, але хочу нагадати, що за нормами близько половини матеріалів студент повинен освоювати самостійно

  1. Надмірна кількість практичних робіт протягом тижня, через що дедлайни знаходяться дуже близько

Відповідь представника кафедри: Нажаль таке явище є невід’ємною частиною процесу викладання. Спочатку йдуть лекційні заняття, потів практичні та лабораторні, тому виникає ситуація, що під кінець семестру навантаження зростає. Кафедра намагається вирішити цю проблему різними підходами. Розбиває дисципліни на першу половину та другу половину семестру, вводить обмеження у розклад практичних та лабораторних занять – не раніше ніж через тиждень, збільшує кількість викладачів, збільшує кількість залучених аудиторій у навчальному процесі. Нажаль не всі питання вдається вирішити, але кафедра продовжує працювати над цим.

  1. Убрати філософію із списку обов’язкових предметів

Відповідь представника кафедри: Підготовка по спеціальності у національному університеті накладає певні вимоги до обов’язкових дисциплін. Кафедра максимально намагається звести гуманітарні дисципліни у вибірковий блок, але кафедра повинна виконувати норми викладання

  1. Більше викладачів, які зацікавлені у навчанні студентів

Відповідь представника кафедри: Дякуємо за побажання, кафедра ставить перед собою завдання розвивати студентоцентрований підхід до навчання, які включає зацікавленість викладачів у підготовці кваліфікованих спеціалістів. Нажаль дуже важко формалізувати дії, які б визначали «зацікавленість». Кафедра проведе додаткові мастеркласи та тренінги для викладачів.

  1. Є сумніви у необхідності філософії на спеціальності КНТ

Відповідь представника кафедри: Підготовка по спеціальності у національному університеті накладає певні вимоги до обов’язкових дисциплін. Філософія та весь блок гуманітарних дисциплін складає менше 10% від загального об’єму дисциплін, які викладаються

  1. Головна проблема у тому, що ми вчимо те, що нам дають, а не те, що я хочу. Я не знав, чим хочу займатися до вступу, а зараз знаю. І в будь-якому випадку навіть якщо вибрати спеціальність, яка буде максимально наближена до тієї, що мені подобається, там будуть предмети, які мені не цікаві

Відповідь представника кафедри: Дякуємо за коментар, кафедра буде намагатися збільшити кількість «цікавих» дисциплін та наповнити їх актуальними знаннями. Але Ви справедливо зауважили, що завжди будуть такі дисципліни, які конкретно Вам не цікаві, але будуть цікаві іншим студентам

  1. Я незадоволений процесом навчання, бо на 1 та 2 курсі, коли дійсно був час та натхнення навчатися, не було можливості обрати предмет, який дійсно корисний та цікавий. Як наслідок довелося займатися самонавчанням та завдяки цьому вже отримувати роботу.

Відповідь представника кафедри: Кафедра рада чути, що Ви вже працевлаштований, але дуже шкода що Ви незадоволені процесом навчання. На першому та другому курсі викладаються дисципліни, які передбачені нормами підготовки вищої освіти. Звання університету значить, що Ви отримуєте універсальні знання, не тільки у спеціалізованому напрямку, але і у гуманітарному. Третій та четвертий курс включає в себе велику частину вибіркових дисциплін, що надає Вам можливість сформувати власну траєкторію навчання. У Вашому випадку такий підхід не виправдався, але більшість студентів як раз к третьому курсу визначаються з напрямом вдосконалення.

  1. Не вистачає молодих викладачів, які викладали б у вільний час, хоча б пару разів на тиждень, але працювали в IT компаніях, бо це б однозначно покращило мотивацію та довіру студентів до знань, що дає викладач.

Відповідь представника кафедри: Дякуємо за коментар, дійсно залучення молодих спеціалістів дуже вагомий внесок у підготовку фахівців, та кафедра веде переговори по цьому питанню за кількома фахівцями та компаніями. Але слід зазначити, що такі домовленості часто зриваються та є не надійними. Також фахівці самі вирішують на якому курсі вони бажають проводити факультативи, тому може виникнути ситуація у якій Ви не зможете перетнутися.

  1. Навчіть викладачів користуватися DL

Відповідь представника кафедри: Кафедра постійно проводить мастеркласи та тренінги для викладачів по роботі з DL, GoogleMeet, ClassRoom, та роз’ясненням можливостей платформ. Ми знаємо про виключні випадки поганої адаптації незначної кількості викладачів до дистанційних технологій. Кафедра працює над тим, щоб виправити ці винятки, але слід наголосити, що переважна більшість викладачів добро володіють дистанційними технологіями